Ранкові зустрічі





Результат пошуку зображень за запитом "блог вчителя початкових класів"

                 Ранкові зустрічі
                                  

     

Збираємось зранку ми в теплому колі.
Слів добрих для друзів завжди в нас доволі.


                                           

Фізкультхвилинки











                                               

                                        Ранкова зустріч

Тема. Подорож до зимового лісу.
Мета. Закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, повторити назви
зимових місяців, узагальнити уявлення про зимуючих птахів та диких
тварин, продовжувати вчити виділяти й характеризувати особливості їх
зовнішнього вигляду та способу життя, формувати вміння орієнтуватися в
просторі, використовувати слова «за», «попереду», вправляти в кількісній і
порядковій лічбі;
розвивати увагу, пам’ять, мовленнєво – комунікаційні навички; виховувати
любов до живої природи, дбайливе ставлення до тварин і птахів, бажання
допомагати їм.
                          ХІД РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
І. Запрошення на ранкову зустріч
Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель стають у коло.
ІІ. Вітання
1.
Вітання у колі друзів.
- Діти разом з вчителем промовляють вірш - вітання.
Треба дружно привітатись:
«Добрий день!».
Дружно, голосно сказати:
«Добрий день!».
Вліво, вправо поверніться:
«Добрий день!».
Усім друзям посміхніться:
«Добрий день!».
2. Вітання один з одним.
- Діти по колу передають квіточку добра та вітаються.
- Доброго ранку,
Богдан. Мені дуже приємно тебе бачити.
- Доброго ранку, Настя. Я рада, що ти з нами.
- Доброго ранку, Віка. Ти сьогодні чудово виглядаєш.
3. Вправа «Побажання».
Вчитель: Діти, коли я йшла до школи, мені на долоню сіла Сніжинка. Подивіться, яка вона гарна. Ця Сніжинка незвичайна, вона чарівна. Той, хто потримає її у руках і придумає побажання для свого друга від щирого серця, воно обов’язково здійсниться. Давайте один одному щось побажаємо.
Вчитель: Я бажаю вам гарного настрою та цікавих справ на
сьогоднішній день.
ІІІ. Обговорення правил ранкової зустрічі.
Вчитель:
Нашими привітаннями і побажаннями ми створили спокійний
та гарний настрій. А тепер скажіть, будь ласка, що допоможе нам зберегти і надалі наш гарний настрій?
(Правила спілкування).
Звичайно! А хто їх складав? (Ми).
Давайте пригадаємо їх, а допоможуть нам малюнки – підказки.
Правила спілкування нашого класу:
- Говорити голосно й чітко.
- Уважно слухати один одного і дивитися на того, хто говорить.
- Піднімати руку, якщо хочеш щось сказати.
- Підтримувати друзів посмішками та оплесками.
ІV. Щоденні новини
Вчитель: Діти, Сніжинка просить, щоб ви відгадали загадку:
Кружляє ніжний білий пух,
Міняє зайчик свій кожух.
Вдягає лиска рукавички,
Співають весело синички.
Ведмідь в барлозі вже дріма...
Яка пора, скажіть?..
(Зима)
Вчитель: - Отже, яка зараз пора року?
- А скільки місяців має зима?
- Назвіть їх.
- Зараз який місяць? (Число)
- А який сьогодні день тижня?
- Давайте пригадаємо інші дні тижня. Скільки їх?
- Скільки днів ми працюємо? Відпочиваємо?
- Яка сьогодні погода?

- Отже, зараз зима, сьогодні _______________, ____ лютого,
погода _________________. Нас чекає загадкова
подорож у зимовий ліс.
V. Обмін інформацією
- Ми вже з’ясували, що зараз зима.
- А як люди одягаються взимку?
- В які ігри можна гратися взимку?
- На чому можна кататися взимку?
- Вам подобається зима?
Вчитель: Сніжинка мені щось шепоче. Вона запрошує нас в подорож до зимового лісу. Помандруємо? Подорожувати ми будемо по чарівній стежині, а Сніжинка нас проведе.
Отже, сідайте зручненько, розслабтеся, закрийте оченята і уявіть, що ми
мандруємо до лісу чарівною стежиною. Тиша навкруги. Лише вітер посвистує.
Дерева стоять в снігу, ніби одягли шапки. Ось десь тріснула гілочка. Де-не-де чути пташині голоси. Раптом зарипів сніжок. На ньому з’явилися чиїсь сліди. І знову тиша, спокій. Лише верхівки дерев погойдуються від вітру.
Вчитель: Ось ми і в чарівному зимовому лісі. А тепер відкрийте оченята.
- Ви знаєте, що у лісі росте багато… Чого? (Дерев).
- А які дерева взимку? Чому?
- Які дерева залишаються зеленими цілий рік? (Ялинка, сосна, туя, смерека).
- Хто у лісі живе?
- Які птахи залишаються в нас зимувати? (Горобець, сорока, ворона, дятел, синиця).
(Запропонувати дітям вибрати один із стендів)
-А як називають птахів, які в нас залишаються зимувати, одним словом?
(Зимуючі).

- Як люди допомагають птахам вижити взимку? (Годівнички).
- Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятла).
- Які тварини впадають в сплячку? (Ведмідь, їжак).
- Хто міняє на зиму хутро? (Заєць).
- А якби їжачку запропонували помінятися шубкою із зайчиком, він погодився б? Чому?
VІ. Групове заняття
Вчитель:
Погляньте, скільки лісових звірят зібралось на галявині.
- Скільки ведмедиків?
- Скільки лисичок?
- Скільки зайчиків?
(Діти рахують, порівнюючи їх між собою).
Вчитель: Наші звірята люблять гратися. Ось вони стали в рядочок. Хто стоїть
першим? Другим? Хто стоїть перед зайчиком? За лисичкою? Хто зайвий?
(Собачка). Чому? (Всі тварини дикі, а собачка домашня тварина).
Вчитель: А хто це у нас? (Білочка). Де вона живе?
Вчитель: Що любить їсти білочка? (Горішки, шишки).
Вчитель: Білочка так пустувала, що розсипала горішки й шишки. Тепер не може впоратися з бідою, зібрати горішки та шишки. Ой і сваритиме ж її матуся…
Допоможемо білочці зібрати їх? Нам потрібно зібрати шишки у великий кошик, а горішки у маленький.
Вчитель: Діти, скільки шишок у великому кошику? (Багато). А скільки горішків у маленькому кошику? (П’ять).
Вчитель: От і допомогли ми білочці, тепер вона не буде сумувати, а буде радіти тому, що в неї з’явилося багато друзів, які не залишають товаришів у біді. Білочка понесе горішки до своєї матусі, а я вам пропоную трішки порозважатись та пограти в гру «Буває – не буває». Якщо буває – плескаємо в долоньки і кажемо «Так», а, якщо не буває – хитаємо голівкою і кажемо «Ні».

- Вовк по лісі ходить. (Так).
- Сонце світить уночі. (Ні).
- Ведмідь в барлозі взимку спить. (Так).
- Білочка гризе горішки. (Так).
- Квіти на снігу ростуть. (Ні).
- Білка їсть смачну ковбаску. (Ні).
- Півень у норі живе. (Ні).
- Вовк на гілку прилетів. (Ні).
- Хлопчик поїхав на лижах збирати ягоди. (Ні).
- Наші діти молодці? (Так).
Вчитель: Молодці, діти, ви були уважні, але щось ми забарилися з вами у лісі.
Час нам повертатися до школи. Сніжинка нам допоможе, щоб ми не заблукали в дорозі.
Отже, знов сідайте зручненько, закривайте оченята і уявляйте собі, як ми
мандруємо лісовою стежиною. Тиша навкруги. Дерева стоять в снігу. Від морозу потріскують їх гілочки. Де-не-де чути пташині голоси. Рипить сніжок у нас під ногами.
Вчитель: Ось ми і у школі. Відкривайте оченята. А хто скаже, чого рипить
сніжок під ногами? Сподобалась ця подорож? Давайте подякуємо Сніжинці за допомогу. На знак вдячності вивчимо гарний  віршик про сніжинку та її подружок.
Сніжинки                                                                                   
Марія Пономаренко
Сніжинки із хмари повилітали,
Сніжинки  повільно у небі кружляли,
А потім тихенько спустились до ніг,
І землю закутав білесенький сніг…
Вчитель: Запам’ятати цей вірш вам допоможуть малюнки – підказки.
(Заучування вірша. Потім за бажанням діти декламують вірш.)
VII. Підсумок ранкової зустрічі.
Вчитель: Діти, ось наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно попрацювали, поводилися чемно. Дякую за роботу.





                           

Тема:  «У колі добрих друзів»                
Мета: -    встановлювати настрій дітей для сумлінного навчання;
-         навчати самостійно мислити, ефективно спілкуватися, отримувати задоволення від навчання;
-         формувати вміння знаходити спільну мову з іншими, товаришувати;
-         виховувати повагу один до одного.

Хід ранкової зустрічі
І. Вітання
Вчитель: Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають імя тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.
(Учні вітають один одного по колу, називаючи імена тих, до кого звертаються)
ІІ. Заповнення ранкових повідомлень.
1.     Визначення дати:

          а/ число місяця:
- Відгадайте віршовані загадки, додайте першу відповідь до другої і ви дізнаєтесь, яке сьогодні число.

Загадка 1.
             На лугу пасуться гуси,
Їх пасе мала Маруся.
Сім гусей ще біля броду.
Троє вже ввійшли у воду.
Ми попросимо дітей
Полічити всіх гусей.
                                 (7+3=10)


Загадка 2.
Дві машини мав Петро,
Пять приніс йому Дмитро,
Діти разом стали грати
І машинки рахувати.
Підкажіть, будь ласка, їм
Скільки всіх машинок?
                                  (2+5=7)
- До десяти додати сім дорівнює 17. Сьогодні – 17 число.
* Назвіть число, яке передує числу 17 (16).)
* Назвіть наступне після 17 число (18).
        б/ назва місяця:
-                                          Яка зараз пора року? (Осінь.)
-                                          Назвіть осінні місяці (Вересень, жовтень, листопад).
-                                          Чому місяць листопад має таку назву?
-                                           
      2. «Гілка загадок»
(на зворотньому боці дубових листочків прикріплені загадки)
Вчитель: Осінь така мила! Осінь – щедра! Коли я вранці йшла на роботу, подув холодний осінній вітерець, і мені під ноги впала гілочка з дерева. Впізнайте, з якого дерева ці листочки? (Дубові).
Відгадайте загадки від дубочка (загадки прикріплені на зворотньому боці листочків).
Загадки:
·        У сірій шубці зимовій,
      А влітку у рудій.
                               (Білка)
·        Хто в зиму холодну
     Ходить злий і голодний?
                                (Вовк)
·        Хто гнізда свого не має,
     Яйця іншим підкидає.
     Та у лісі в холодку
      Все кує: ку-ку.
                                 (Зозуля)
3.       Динамічна пауза.
(рухливі вправи на мотив вірша «А я у гай ходила…»)

ІІІ. Особа дня.
- Сьогодні незвичайний день. Сьогодні день народження ...
     а) колективне привітання;
     б) «кошик побажань»;
     в) виконання пісні «День народження».

ІV. Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»
Вчитель: А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з «кошика настрою»).
                





V. Підсумок зустрічі.
- А зараз з хорошим настроєм ми розпочнемо урок.

                                   



                                   


Тема: «Де багато пташок, там нема комашок» 
Мета: вчити дітей бачити красу навколишнього світу; розвивати зв’язне мовлення й уміння спілкуватися з однокласниками. Мотивувати учнів до активної діяльності. Виховувати любов та бережливе ставлення до птахів. 
                               Хід ранкової зустрічі     
I. Організаційна частина. Вітання.
1. Привітання.
- Доброго ранку!
- Доброго дня! Вітаємось ми.
- І вітаю вас я. Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки, працюють голівки  і квітнуть усмішки.
- Доброго ранку!
- Доброго дня! Вітаємось ми.
- І вітаю вас я.
2. Обрати дитину дня. Вправа «Комплімент».
II. Обмін інформацією .
1. Вправа  « Оберіть настрій».
 – Який сьогодні день?  Число?  Пора року?  На які періоди ділять осінь?  Як називаються осінні місяці?  Чому?
2.Доповідь метеоролога. Народний прогноз.
3. Складіть красиве речення про сьогоднішню погоду.
Небо вкрили важкі сірі хмари. Сонечко рідко пробивається крізь хмари. Природа готується до зими.
4. Гра в колі «Назви птаха» (діти передають осінній листочок , називаючи птаха). Отож, сьогодні говоритимемо про птахів.
- На які групи можна поділити птахів?
5. Гілка загадок про птахів.
·        Уночі гуляє,
а в день спочиває,
Має круглі очі,
бачить серед ночі.
(Сова)

·        Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає?
(Дятел)

·        На даху моєї хати оселився птах цибатий. Довгий дзьоб і ноги має, мишок, жабок полюбляє. Чемних діток іздалека в кожен дім несе … (Лелека)

·        По дворах стрибає,
Крихти збирає,
Ростом він маленький,
Сірий, чепурненький.
Справжній молодець!
Хто він?...   (Горобець)

·        Гніздо я люблю будувати
під дахом сільської хати.  (Ластівка)

·        Не боїться ця пташка зими,
Сало любить вона так, як ми.
Жовта грудка та сивії крильця.
Здогадалися, хто це? … (Синиця)

·        Біло-чорна скрекотуха
Забалакала нам вуха,
Бо новини непрості
Є у неї на хвості…
Хто ж ця пташка білобока?
Здогадалися? …(Сорока)
- Який це птах :осілий чи перелітній? Якщо осілий – присісти, якщо перелітній – помахати руками.
III. Групове заняття   (ситуативні групи за кольорами).
Пригадати правила роботи в групі.
1.Скласти  пазл . Прочитати інформацію про пташку  та поділитися нею з друзями. Як називають її пташенят? Опишіть сон  своєї пташки.


1 група
Синичка вистилає гніздо шерстю та пір’ям. Живиться комахами, павуками, взимку насінням.

2 група
Живиться насінням, плодами рослин, а весною – комахами. Пташенят висиджують і тато, і мама.

3 група
Яйця висиджує тільки самка. Дитинчат годують рослинною їжею, тільки іноді комахами.

4 група
Шпаки харчуються комахами, павуками, равликами, маленькими ящірками. Їдять і рослинну їжу: пшеницю, ячмінь, фрукти.

5 група
Яйця висиджують самка і самець 2 тижні. Приносять дитинчатам корм біля 300 разів на день.
Презентація роботи.
2. «Загадкова скринька». В скриньці  те , що потрібне птахам.
Скриньку не можна відкривати, можна трусити, можна ставити запитання.
3. Крісло автора.
Розповідь про пам’ятники птахам.
У американському місті Бостоні вдячні жителі спорудили  в центральному парку пам’ятник горобцям, які врятували їхні поля і сади від шкідників. А було це так: у 1953 році декілька сотень горобців було завезено до Америки. Вони там розселилися і почали свою роботу – знищувати шкідників. Інколи знищенню підлягали цілі полчища гусені і шкідливих для сільського господарства комах. За це бостонці спорудили горобцям пам’ятник у найкращому парку міста.
 4.Групова робота. З’єднати частини прислів’їв про птахів.
Ластівка день починає,                  золотої клітки.
Воля пташці дорожче                     там нема комашок
Де багато пташок,                           а соловей його кінчає.
IV. Підсумок ранкової зустрічі.
     1. Асоціативна павутинка «Чим корисні птахи?»
2.     Займи позицію «Настрій». План роботи на день.





















                                           Ранкова зустріч
                                           «Ми – одна сім'я»
Мета: сприяти виникненню позитивних емоцій у класі; розвивати увагу, зорову  пам'ять, уяву; виховувати дружні стосунки між усіма учнями класу.
                                                     Хід ранкової зустрічі
 І. Привітання вчителя.
(Діти стають у коло, спочатку дівчатка, а потім між ними хлопчики)
-         Ви сьогодні вже проснулись?
-         Добрий день!
-         Мамі зранку посміхнулись?
-         Добрий день!
-         Клас наш радо вас вітає!
-         Добрий день!
-         Настрій кожен гарний має?
-         Добрий день!
-         Станьте разом в дружнє коло!
-         Добрий день.
-         Привітай нас рідна школо!
-         Добрий день! – Добрий день! Добрий день!
-         Треба всім нам привітатись!
-         Добрий день!
-         Дружно й голосно сказати:
-         Добрий день!

ІІ. Вітання учнів і вчителя (всі)
В цьому класі друзі всі!
Я, і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому, хто зліва,
посміхнись тому, хто справа.
Ми – однак сім'я.
В цьому класі друзі всі!
Я, і ти, і ми, і ви!
Руку дай тому, хто зліва.
Руку дай тому, хто справа.
Ми – одна сім'я!
В цьому класі друзі всі!
Я, і ти, і ми, і ви.
Обніми того хто зліва.
Обніми того, хто справа.
Ми – одна сім'я!
ІІІ. Вітання учнів між собою і побажання.
(Діти в колі. Починає вчитель)
-         Я вітаю тебе… Бажаю тобі доброго дня! Передаючи іграшку, діти вітають один одного, можливо хтось захоче і вибачитись перед кимсь.

ІV. Сфотографуй свій настрій.
(робота з нетбуками)
-         Діти, а який у вас настрій? (Розглянемо смайлики). – А який ще буває настрій?
-         А зараз уявіть, що в нашому класі працює фотостудія. Наше завдання: сфотографувати свій настрій. В ролі фотоапарата будуть нетбуки, з якими ми почали недавно працювати, а фотографами будуть уже нам знайомі, учні 5-го класу, яких ми називаємо нашими інструкторами. Вони вже 3 роки працювали з нетбуками, і багато чого навчилися робити.
-         Діти, знайдіть свого інструктора, сфотографуйте свій настрій і відправте його на центральний комп’ютер.
(Хто сфотографував сідає на коврик)
V. Створення ситуації взаємодії.
Вправа «Галявина квітів». (на дошці плакат «Галявина»)
-         Що це?
-         Чого не вистачає на ній?
-         Діти, я пропоную вам прикрасити цю галявину квітами.
(Діти вибирають із певної кількості квітів - одну).
Презентація роботи
Вчитель показує символ «Я» (         ), виходять до дошки, називає своє ім'я і прикріплює свою квітку на галявину. Діти по черзі виходять показують знак «Я»
(     ) і називають своє ім'я так, як хочуть, щоб його називали друзі, і прикріплюють свою квіточку на галявину.

Підсумок.
-         Подивіться уважно, діти, чи є однакові квіти? (ні)
-         Чим вони відрізняються? (кольором, формою, розміром).
Отже, як на галявині немає двох однакових квіточок, так само і в класі немає двох однакових діточок: бо всі одягнені по-різному, різні на зріст, мають різний колір очей, волосся, власні імена.
-         А як ми можемо розпізнати один одного? (За іменами, за зовнішнім виглядом).
-         А який знак ми можемо використати, щоб бути вислуханим у класі?
(знак «Я»                 ).
VІ. Гра «Я почну, а ти продовжуй…»
-         Взимку холодно, а влітку… (тепло)
-         Слон важкий, а горобець… (легкий)
-         Онук молодий, а дідусь… (старий)
-         Змія повзе, а пташка… (летить)
-         Жираф високий, а кущ… (низький)
-         Пароплав пливе, а літак… (летить)
-         У зайця хвіст короткий, а у лисиці… (довгий)

Підсумок.
-         Чим відрізняються ці дві вправи?
-         Який знак ми використали? («Хор»)
(У вправі «Галявина квітів» кожен відповідав за себе, а в грі «Я почну, а ти продовжуй» ми відповідали разом).
- Вчитель.
- У школі є таке правило: деякі справи ми робитимемо всі разом (вчитель показує знак «Хор»                  ), а деякі кожен з нас робитиме самостійно вчитель показує знак «Я»             ).
- Так коли ми використовуємо знак «Я», а коли знак «Хор»?
- Коли вам легше відповідати на запитання чи виконувати якусь роботу: спільно з усіма чи кожен окремо? (спільно з усіма).
Отже краще завжди все робити разом, і ми будемо цьому навчатись.
VІІ. Фізкультхвилинка. (під музику декілька рухів).
VІІІ. Гра «Пересідалка»
Діти стоять у колі. Ведучий у грі-вчитель, а потім дитина. Передаючи м'яч, діти пересідають зі свого місця на місце ведучого.
-         На моє місце сідає найменша дівчинка нашого класу…
-         Я хочу дружити з дівчинкою, ім'я якої починається на…
-         Мого друга звуть…
-         Мені подобається хлопчик, який гарно веде себе на перерві…
-         Я хочу товаришувати з…

ІХ. Робота в групах.
Діти кожен вибирають собі кольорові квадратики і знаходять собі друзів  з квадратиками такого самого кольору. Кожна група об’єднує 4-х дітей, діти сідають групою за парту, у центрі якої великий квадрат відповідного кольору. Так вчитель позначив стіл, за яким сядуть діти, коли утворять групу. Коли всі сіли, вчитель перевіряє, чи правильно утворилися групи (кожна група сигналізує піднятими вгору квадратиками).
Вчитель.
-         Зараз ми працюватимемо в групах.
Кожна група отримує завдання. Але перед цим повторимо правила роботи в групі.
1.     Уважно вислухали завдання.
2.     Працювати спокійно й тихо, не заважати іншим.
3.     Дотримуватись відведеного часу.
4.     Показувати знаком «Ми», що роботу завершено.
5.     Домовитись, хто буде презентувати роботу.
Завдання. Кожна група отримує аркуш, на якому зображено 4 предмета, один з яких зайвий одна група отримує завдання з пасткою (знак «П»), де немає зайвого предмета.
Діти знаходять зайвий предмет і пояснюють свій вибір.
-         Чи всі групи завершили роботу?
-         Який знак треба використати?
Презентація.
Під час презентації діти уважно слухають, правильні відповіді підтримують аплодисментами.
Х. Робота з нетбуками
- Діти, чи сподобалося вам працювати разом в групах – який знак ви використовували? («Ми»               і пастка «П»)
- А зараз кожен з вас подумає кому б із однокласників, друзів, можливо вчителів ви сьогодні подякували і за що?
- Я вам пропоную намалювати цьому другу подарунок, сюрприз.
(Діти сідають за столом і малюють подарунок).
Декілька учнів нам розповідають, що вони намалювали, кому і за що?
ХІ. Підсумок. (діти за партами)
-         Діти, чи сподобалася вам наша ранкова зустріч?
-         А тепер, давайте згадаємо з яким настроєм ви починали працювати. Нам зараз вчитель інформатики нашої школи допоможе це зробити, згадати наш настрій.
(Дивимося презентацію фотографій дітей)
(Діти стають в коло)
-         Дітки, а може у кого змінився настрій? Чому?
Покажемо це у нашому календарику настрою.
-         А як ми сьогодні працювали?
-         Які символи використовували?
-         А яка робота вам сподобалася найбільше?
-          
Вправа «Коло дружби». Діти в колі, беруться за руки. Ведучий (вчитель) посилає сигнал діти передають один одному по колу.
















                                        Ранкова зустріч
Тема. « Зернятка добра»
Мета : створити умови для формування компетентностей
 Особистісні:  
- організувати спільний пошук розв’язування завдання, викликати бажання діяти, підпорядкувати свої дії під принципи моралі: «Твори добро!»;
- формувати у дітей уявлення про те, що добра чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується, добре ставиться до людей, береже природу, любить і поважає свою Батьківщину;
- продовжити  знайомити  дітей  з  людськими  чеснотами.
Комунікативні:
-  вміння працювати в колективі, висловлювати свої думки, слухати і розуміти інших, спільно домовлятися про правила роботи й виконувати їх;
 - вміння знаходити відповіді на поставлені питання, використовуючи свій життєвий досвід і отриману інформацію.
Освітні:
- продовжувати знайомство із творчістю та творами В. О. Сухомлинського.
Тип уроку: урок-подорож
Обладнання : презентація, малюнки, сердечка, колоски, горщики з ґрунтом.
Методи  та  прийоми :  асоціативного  мислення,  активного  та  інтерактивного  спілкування.
                                         Хід  ранкової  зустрічі
І.  Привітання .
(Діти  сидять  в  колі  на  килимку )
Треба всім нам привітатись:
- Добрий день!   
Сьогодні чудовий зимовий  день.
Вдихніть свіжість  ранку, тепло сонячних променів і гарний настрій.
Видихніть занепокоєння і образу.
Посміхніться один одному.
Посміхніться мені.
ІІ. Налаштування.
- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
-
Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один  одного за руки.

ІІІ.  Ранкове  повідомлення.  (повідомляють  чергові  діти)
-                     Сьогодні,  23 лютого,  п’ятниця.  За  вікном  морозний, тихий  ранок.  Зима.

ІV. Самовизначення щодо навчальної діяльності
-                      Сьогодні, коли я підійшла до дверей класу, знайшла лист.
-                      
 «Любі діти! Дуже потрібна ваша допомога. Справа в тому, Дідусь Поганець послав  на землю свої лихі чари – Зло, Жорстокість, Байдужість, Лінь, які можуть  накоїти біди всім людям. Їх  можна перемогти лише добротою. Якщо ви знайдете чарівні  зернятка добра та посієте  їх, Дідусь та його слуги зникнуть з нашої планети.»  Ваше  Сонечко.

-                     Діти,  допоможемо?  
-                     Пропоную вирушити   у подорож «Стежиною добра».  Крокуючи нею, ми будемо робити добрі справи, виконавши завдання,  повернемо  чарівні зернятка, які не дадуть прорости злу у серцях людей  і переможуть Дідуся Поганця.  А  супроводжувати нас буде сонечко. Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Нехай це коло стане «сонячним колом добра». Зверніться один до одного по імені та   побажайте приємної подорожі.
Вчитель починає…
-                     Андрійко, я тобі бажаю приємних вражень від подорожі…

V.  Очікування

- Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від подорожі?  
- А ви якими повинні бути?
- А я очікую, що ви будете дружно працювати, точно і красиво висловлювати свої думки.
- Якщо ви і справді будете такими, то в кінці нас всіх чекає успіх. І я вам бажаю цього.

VІ. Повідомлення  теми  і  мети.
Я  сьогодні  хочу  провести  з  вами  добру  зустріч.
Складіть слово із букв ?  (ООБРД)

Перед  нами  стоять  завдання :
     1. Зрозуміти,  що  таке  добро.
     2. Посіяти зернятка добра.

VІІ. Робота над темою.
1. СТЕЖИНА  Динамічна  пауза
- Діти  співають  пісню  «Усмішка»  з  рухами.                          
Прикріплюється  на  дошку  музичний ключ з усмішкою зі словом добро. Діти отримують  зерно  пшениці.
2. СТЕЖИНА  Конкурс  «Містер  і  міс  усмішка»
- Діти, посміхніться, будь ласка, а  я   виміряю  ваші  усмішки  і  визначу найщирішу  усмішку  в  класі.  Прикріпляється   усмішка під словом «добро». Діти отримують  зерно пшениці.
Висновок :  У  доброї  людини  завжди  на  обличчі  усмішка під словом «добро». То  ж  запамятайте :  добро – це  перш  за  все  усмішка.
3.  СТЕЖИНА Проблемні  ситуації
-  Вашому другові боляче.  Що  ви  зробите ?  (Пожалію, зігрію, обійму)
-  Товариш  завинив  і  просить  вибачення.  Що  ви  зробите ? (Пробачу)
-  А  що  відчуєте  в  душі,  коли  помиритесь ?  ( Радість,  тепло)
-  А  що  дає  нам  тепло ?  (Сонечко)
                                         
Висновок :  Доброта – це  тепло  душі.
Прикріплюється  на  дошку  сонечко під  словом «добро». Діти отримують зерно пшениці.
4. СТЕЖИНА «Книжкова»
-  Хтось  потребує  допомоги.  Що  ви  зробите ?
-  Чи  допомагали ви   комусь  і як ?

Оповідання В. Сухомлинського
- Пригадайте , які оповідання  В. Сухомлинського  читали.  За малюнками  потрібно відгадати  назву. -  «Барвисте коромисло»  - «Красиві слова і красиве діло» - «Горбатенька дівчинка» , -  «Чи винен м'яч?»
-  Чому вчать нас ці оповідання?  
-  Складіть, будь ласка, інший щасливий, добрий кінець для оповідань, щоб наші емоції покращилися.
-  Допомога - це  долонька.
                                                          
Висновок :  Доброта – це  допомога. 
Прикріпляється  долонька  під словом «добро». Діти отримують зерно пшениці.
5. СТЕЖИНА «Підсумкова»
- Діти, відгадайте про що я  буду розповідати?

Воно нічого не коштує, але багато створює. Пам’ять про нього  зберігається назавжди... Немає живої істоти, яка б не робила його хоч один раз у житті . Воно створює  щастя, дух доброзичливості у справах і слугує ліками для всіх. Кожен його може побачити в дзеркальці, відчути в душі, подарувати, навіть  віддати  безкоштовно.
Однак  його не можна ні купити, ні випросити, ні позичити, ні вкрасти, бо ж воно є  скарб, який не принесе  користі нікому, якщо тільки його  не віддати від щирого серця.  (ДОБРО)
VІІІ.  Фізпауза.                                                                           
-                     Ми  у  класі  добрі  всі ?
-                     Ми  у  класі  добрі  всі !
-                     Усміхнись  тому,  хто  справа, (зліва).
-                     Ти  погладь  того,  хто  справа,  (зліва).
-                     Обніми  того,  хто  справа,  (зліва).
-                     Ми  у  класі  добрі  всі ?
-                     Ми  у  класі  добрі  всі !
-                     Ми одна сім’я! Ми одна сім’я!

ІХ. Робота у парах. Практична робота.
На згадку про урок  Сонечко хоче подарувати вам  символічне серце.
І щоб Дідусь Поганець не послав  на землю свої лихі чари та і сам став добрим дідусем  давайте посіємо зернятка  добра (колоски,  які зібрали діти) , щоб на нашій планеті  завжди  панувало добро. Зернятка  дадуть тільки тоді  плоди,  коли  ви будете за ними доглядати. Рослини відносяться до живої природи. А тому їм потрібні  вода, тепло, світло.  І нехай  ґрунтом для зернят будуть ваші добрі серця. А Сонечко хай завжди світить на мирному блакитному небі і приносить тільки радість, тепло та спокій.

1.  Повторення правила  техніки  безпеки  під  час  роботи .
2.  Самостійна  робота  дітей. (Діти сіють у горщики зерно під пісню  Наталії  Май  «Пісня на добро»).
Х.  Підсумок
Якщо від  сьогоднішньої  зустрічі у ваших душах залишилася зернинка добра, я попрошу взяти до рук сердечко, а якщо ви вважаєте, що добрим бути не обов’язково, що без добра можна прожити на світі – тоді сердечко нехай залишиться у вас на парті.
В своїх долоньках серденька оці тримайте
І злу ніколи їх не віддавайте!
Щоб завжди в кожного воно лише раділо
І сліз гірких ніколи не ронило!
Нехай тепло і доброта ваших сердець не затримується в долоньках. Передайте їх іншим людям, знайомим і незнайомим.
Дякую вам за співпрацю, я вами пишаюся.
Послухайте !  Є  справа  не  проста –                     
Нехай  у  класі  запанує  доброта.
Живи і  з  радістю  добро  звершай,
Та  нагород  за  це  не  вимагай !


1 коментар:

Головна сторінка

               Нова українська школа НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК  "ПОРАДНИК ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ" HTTP://NUS.ORG...